My LiFe~

My LiFe~
My Part Timer, My Inspiration, My Health ^_^

Info

Dapatkan Set Shaklee anda disini
Wakil Shaklee anda di Bandar Penawar, Pengerang, Felda Kledang/Tunggal/Adela/Sening, Felda Air Tawar, Sg. Mas, Bandar Mas, Lok Heng, Waha/Simpang Waha/Easter.
Penghantaran ke seluruh Malaysia.

Hubungi/email: ju_262_umi@yahoo.com

Saturday, March 12, 2016

Lawatan Ke Rumah

waaaahhh.. misi nak lawat rumah..?

anda hamil ke? hehe.. kebiasaannya sepanjang kehamilan, ada beberapa klinik kesihatan akan menyediakan perkhidmatan melawat ke rumah.. alhamdulillah, tempat kami ni dibawah selia klinik kesihatan bandar penawar.. memang mereka akan datang lawat ke rumah..

ingat lagi masa pertama kali misi kata nak datang rumah.. hehe. biasalah.. bila xtau atau xnampak, risau nya tah macam apa je...

masa first aritu mereka dah gitau awal2.. oklah.. blh la get ready.. tapi tu pun memang cuak.. yela.. tak tau apa yang mereka akan lakukan...

semalam kali kedua mereka datang ke rumah.. kalini tak inform awal2.. hehe.. nasib baik ada dirumah.. tapi terkejut la.. mandi belum lagi..walapun dah jam 11...ngeee... maklumlah..time ni la nak kemas2.. buat keje dapur.. nak uruskan baju...

okla.. apa yang jururawat lakukan ketika Lawatan Rumah?

  1. ujian air kencing. kalau di bandar penawar, ibu hamil dah dibekalkan siap2 tabung air kencing.. tabung ini akan digunakan tiap kali ada lawatan klinik.. maka bila di rumah, kita akan gunakan juga tabung.. jururawat akan guna strip untuk kehamilan dan juga kesan protein / gula dalam air kencing..
  2. cek perut.. ketinggian rahim
  3. cek tekanan darah ..
setakat ni tu je la yang dia cek.. dan sambil tu boleh la kita tanya macam2 berkenaan kehamilan..

..........................
semalam saya di cek bahagian perut.. dan misi dengar jantung anak..kandungan berusia hampir 28minggu..(lagi 5hari g cek bulanan)

misi kata ' ok... nanti kita akan ajar cara kiraan gerakan baby'
saya 'yela kak.. baby ni kuat sangat geraknya..'
misi 'yela.. saya dengar jantung dia...kuat!'

hehe..alhamdulillah...
kadang2 terfikir nak jarakkan makan ostematrix.. hehe.. risau baby kuat sangat..~.~

saya perasan, anak2 yang ibunya rajin ambil ostematrix sepanjang kehamilan, nampak anaknya teguh tulangnya.. kepala laju je angkat..

apa-pun moga apa yang kita buat harapnya Allah berikan yang terbaik.. 

No comments:

Post a Comment