My LiFe~

My LiFe~
My Part Timer, My Inspiration, My Health ^_^

Info

Dapatkan Set Shaklee anda disini
Wakil Shaklee anda di Bandar Penawar, Pengerang, Felda Kledang/Tunggal/Adela/Sening, Felda Air Tawar, Sg. Mas, Bandar Mas, Lok Heng, Waha/Simpang Waha/Easter.
Penghantaran ke seluruh Malaysia.

Hubungi/email: ju_262_umi@yahoo.com

Friday, October 7, 2011

Doa Buat Anak Mama...

"Afnan anak yang soleh, pintar, bijak, cerdik, pemurah, penyabar, rajin, berdikari, lembut hatinya, tenang jiwanya, berani, besar jiwanya, teguh pendiriannya, murni aqidahnya, mantap amalannya,kuat badannya,sihat tubuhnya... Mata untuk apa? Untuk lihat yang halal, yang baik2, lihat kebesaran Allah, lihat AlQuran.. Telinga? Nak dengar perkataan baik2, kalimah2 Allah..Mulut? cium alquran,untuk berkata yang bermanfaat, mengalunkan kalimah Allah, ajak kebaikan, cegah kemungkaran..Hidung?Bau yang enak2 dan menyenangkan yang halal..Kalau bau busuk?xpe..asal bukan yg sengaja yang haram.. Tangan ni?..tolong mama,tolong papa,tolong nenek,tolong atuk,tolong aki,tolong saudara2,tolong orang mukmin,tolong orang yang memerlukan,pegang alquran..Kaki?pergi masjid,hadiri mjlis2 ilmu,tempat2 yang Allah redha.."

Ya Allah, lindungilah anak2ku..kurniakan aku anak yang soleh & solehah..penyejuk mata penawar hati.. peliharalah mereka, jangan lepaskan mereka dari pandangan Rahmat&KasihMu walau sesaat mahupun kurang dari itu.. sesungguhnya, depan mataku sendiri,aku tidak mampu menjaganya melainkan keizinan & qudratMu..

InsyaAllah, sejak afnan sebelum kandung, mama tidak akan lupa luahkan kata2 ini.. Harapnya akan terus istiqamah untuk melakukannya..

mama2, umi2, ibu2, mak2, mummy2.. jangan sia2kan ruang & pangkat yang Allah beri untuk kita pada anak2 kita.. masih belum terlambat.. doa kalian adalah senjata kalian.. sama ada anugerah buat anak atau pemusnah anak2... pelihara lidah & hati kita..

*mencari hati ikhlas semurni role model-Puan Junaidah Nordin..*

No comments:

Post a Comment