My LiFe~

My LiFe~
My Part Timer, My Inspiration, My Health ^_^

Info

Dapatkan Set Shaklee anda disini
Wakil Shaklee anda di Bandar Penawar, Pengerang, Felda Kledang/Tunggal/Adela/Sening, Felda Air Tawar, Sg. Mas, Bandar Mas, Lok Heng, Waha/Simpang Waha/Easter.
Penghantaran ke seluruh Malaysia.

Hubungi/email: ju_262_umi@yahoo.com

Saturday, January 28, 2012

KEMATIAN suatu YANG PASTI

Subhanallah,,walhamdulillah,walailahaillah,,allaahuakbar

KEMATIAN

sepanjang minggu ini, duduk di lokheng ini, termasuk kali ni, dah 4 kematian yang saya dengar,,
cuma kali ni, seumur hidup saya, inilah pertama kali saya ziarahi jenazah yang begitu dekat di hati ini,,dan melihat beberapa proses urusan jenazah..

Arwah, berumur sekitar 90 tahun, wanita,,

Dia insan pertama yang menemui afnan dalam rahim saya seawal 2,3minggu,, walaupun badannya letih dan lesu akibat sakit tua, dia tetap penuhi permintaan kami untuk berurut (3 tahun lepas) dan peristiwa itu xpernah lekang dari ingatan saya, selama 2 tahun kami menunggu, dia yang pertama sampaikan khabar berita,,

Dan seringkali juga bertanya khabar dan ceritanya dari anaknya (yang juga bekerja bersama saya)
Cuma terkilan sikit sebab saya memang terlalu ingin menemuinya, namun tidak berkesempatan, seringkali lalu didepan rumahnya tapi hanya sekadar lalu, kali terakhir pun ketika afnan (br nak stat berjalan) demam panas, dan ada 'alasan' untuk ke rumahnya..

Arwah walaupun sakitnya melarat, tetap tidak sanggup menolak permintaan tetamu yang inginkan air doa/penawar dari beliau,,

Banyak lagi kekaguman saya antaranya tentang beliau dan juga cucu2 serta anaknya yang setia menjaga makan minum,pakai, buang najis dan sebagainya,,

Kali terakhir saya melihat wajah arwah tadi, tiba2 saya teringatkan arwah nyai saya,,rupanya saling xtumpah, dan paling yang membuatkan airmata ini menderu keluar,bila terpandangkan anaknya yg setia menjaganya, yang baru sahaja selesai menatap wajahnya yg terakhir itu

Sepanjang di sana, suasana mendung, agknya malaikat turut memayungi 'majlis' tersebut, kerana ramai orang berhimpun dan mengalunkan zikir & surah2, menyebut keagungan Illahi,, sehinggalah saat al-fatihah pertama (kata mama, nak stat solat
la tu) titisan hujan yang halus, turun membasahi bumi,,
Harapan saya ingin terus berada di situ,, namun tugas & tanggungjawab
masih terpikul di bahu ini,, mama pun ajak pulang,,,

Apa yang saya pelajari,,
Kematian sesuatu yang pasti,,
Saya berharap, insan2 terapat yang akan mandikan saya nanti,,
Syukur dapat berada sendiri di bawah payungan rahmat Allah,,suasana mendung,tenang & hiba,,amat sesuai mengenang
jasa & kebesaran Allah,,
Saya makin rindukan mak ayah saya,,kerana belum pasti sempat atau tidak meluangkan masa bersama mereka,,,
Yang saya pasti,saya ingin bersama mak ayah saya di tempat yang kekal sana,,,,,,,

Saya sentiasa berharap, kematian ini akan sering mengingatkan saya di sepanjang kehidupan saya, sepertimana ingatan saya terhadap peristiwa bersama arwah,,

Saya bersyukur menjadi sebahagian dari peristiwa ini,,saya diberi rezeki berada di lok heng ini, pada waktu yang betul dan keadaan yang betul,,

No comments:

Post a Comment