My LiFe~

My LiFe~
My Part Timer, My Inspiration, My Health ^_^

Info

Dapatkan Set Shaklee anda disini
Wakil Shaklee anda di Bandar Penawar, Pengerang, Felda Kledang/Tunggal/Adela/Sening, Felda Air Tawar, Sg. Mas, Bandar Mas, Lok Heng, Waha/Simpang Waha/Easter.
Penghantaran ke seluruh Malaysia.

Hubungi/email: ju_262_umi@yahoo.com

Thursday, October 15, 2015

Selamat tahun baru 1437H

Assalamualaikum... hehe.. ni dah 2 muharram.. tapi masih belum terlewat untuk kita ucapkan selamat tahun baru...

Alhamdulillah.. selesai 1 tahun yang lepas.. datang lagi tahun yang baru... janji Allah.. sunnatullah.. masa akan terus bergerak... hari akan berganti, minggu akan berganti, bulan dan tahun juga.. siapa yang dalam golongan yang rugi..? dan siapa yang menjadi golongan yang untung...

Firman Allah dalam surah Al-Asr yang bermaksud:

"Demi masa, sungguh manusia itu dalam kerugian.. melainkan mereka yang beriman dan membuat amal soleh, dan berpesan-pesan dengan kebenaran.. dan berpesan-pesan dengan kesabaran"

Setelah setahun berlalu... apakah yang telah kita lalui? apa yang telah kita usahakan? apa yang telah kita lakukan?

Itu muhasabah yang lepas..

Yang bagus, alhamdulillah.. istiqamah, kekalkan .. yang masih lagi kurang bagus, sesalkan segera dan terus bertindak perbaiki.. ingat..



life is too short.. hidup ini terlalu singkat untuk ditangisi lama-lama.. untuk berdendam / membalas dendam .. untuk berhasad dengki.. usaha. usaha. usaha. untuk kebahagiaan sendiri.. kemudian bila diri dah bahagia, xmustahil insan keliling akan turut merasa..

Kembali kepada tahun baru...

Apa azam tahun ni? Dan azam tahun lepas yang mana yang telah tertunai? Boleh kongsi?

Saya... azam tahun lepas masih lagi ada yang tidak tertunai.. atau xsempurna ditunaikan... saya coretkan disini kenapa? supaya saya ingat.. dan orang yang concern pd saya akan mengingatkan saya.. paling tidak pun mendoakan yang saya dipermudahkan untuk menunaikan azam yang baik...

Alhamdulillah.. Allah izinkan saya untuk merasa kandungan dalam perut.. tapi masih terlalu awal.. jadi, doakan yang terbaik untuk kami ye.. kandungan kali ini agak mencabar.. setelah 6 tahun jaraknya, jadi macam-macam kerisauan ada...

Saya shortkan sebab kejar masa.. hehe..
Puasa isnin / khamis.
Khatam setahun sekurang-kurangnya dua kali.
Isteri yang berlembut pada suami (kadang-kadang suara ni tinggi pula >.<)
Simpanan suku tahun.
Urusan kenaikan.
Rank in Shaklee.
Ada beberapa yang saya rahsiakan..hehe..

Sebenarnya ni target 2015. Ada hikmah ada dua kali sambutan .. supaya sempat kita review balik ye.. huahua...

Okla stop sampai sini dulu... selamat tahun baru.. semoga hidup kita bertambah baik, kita semakin kuat berusaha (dunia & akhirat), iman semakin tebal , ilmu semakin mantap, akhlak semakin cantik...

Sekian dulu... semoga tercapai segala hajat...

No comments:

Post a Comment