My LiFe~

My LiFe~
My Part Timer, My Inspiration, My Health ^_^

Info

Dapatkan Set Shaklee anda disini
Wakil Shaklee anda di Bandar Penawar, Pengerang, Felda Kledang/Tunggal/Adela/Sening, Felda Air Tawar, Sg. Mas, Bandar Mas, Lok Heng, Waha/Simpang Waha/Easter.
Penghantaran ke seluruh Malaysia.

Hubungi/email: ju_262_umi@yahoo.com

Friday, June 7, 2013

Mealshakes untuk kanak-kanak, dewasa, orang tua :)



Bulan Jun '13 adalah bulan promosi Mealshakes.. dan ia dinanti-nantikan oleh para ibu dan para anak. Mengapa?

Kerana Mealshakes termasuk dalam Set kanak-kanak Shaklee. Malah, Mealshakes turut boleh diberi kepada semua golongan umur. Jom, kita kenali lagi apa itu Mealshakes.

Meal Shakes Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk keperluan harian. 

Ia diperbuat daripada bahan semulajadi ; buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap oleh tubuh dari peringkat bayi (selepas 1 tahun) hinggalah ke peringkat dewasa. Meal Shakes mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.

MANFAAT UTAMA


  • Nutrisi lengkap - menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh. Ia turut mengandungi lechitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.
  • Kaya protein - kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah dan lain-lain anggota dalaman yang terbina daripada sel.
  • Membantu tumbesaran - mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk membesar.
  • Antioksida - memgandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan agen antioksida yang bertindak melawan jangkitan, radikal bebas dan melambatkan proses penuaan.
  • Mengembalikan seri wajah - mengandungi Vitamin B yang lengkap , zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi kulit yang lebih sihat.
  • Detoksifikasi - kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan daripada perut dan usus.
SIAPAKAH YANG PERLU MENGAMBIL MEALSHAKES

Sebenarnya, sesiapa sahaja boleh mengambil MealShakes kerana MealShakes bukanlah ubat tetapi ianya makanan tambahan dalam bentuk susu yang lengkap dengan khasiat, dan rasanya vanilanya juga lazat. Namun demikian, individu-individu di bawah ini disarankan untuk mengambil MealShakes untuk kesihatan yang lebih optimum.

  • Kanak-kanak yang kurang berat badan, memilih makan atau tidak mahu makan makanan berkhasiat.
  • Kanak-kanak yang mudah diserang jangkitan seperti demam, selesema dan batuk.
  • Kanak-kanak yang tidak fokus dalam aktiviti pembelajaran (disarankan ambil Set Kanak-kanak).
  • Kanak-kanak yang mengalami masalah penghadaman dan sembelit.
  • Kanak-kanak yang menghidap asthma dan alergi (disarankan ambil Set Kanak-kanak).
  • Kanak-kanak yang baru belajar berpuasa
  • Ibu mengandung yang mengalami morningsickness atau tidak lalu makan.
  • Ibu mengandung dan menyusu yang berpuasa.
  • Orang dewasa yang tidak sempat bersarapan dengan makanan berkhasiat.
  • Orang dewasa yang mengalami masalah kurang berat badan (disarankan ambil bersama Vita-lea dan B-Complex)
  • Orang dewasa yang melakukan kerja-kerja berat, tidak memenuhi jadual makan yang betul atau terlalu sibuk (disarankan ambil Set Mighty 3 Gems -MealShakes, ESP dan Performance Drink)
  • Orang dewasa yang baru pulih daripada sakit (Set Mighty 3 Gems)
  • Orang tua yang uzur, sakit, susah mengunyah dan tiada selera makan
Nota: MealShakes hanyalah makanan tambahan. Pastikan anak anda makan makanan berat sekurang-kurangnya 3kali sehari dan barulah ditambah dengan memberi mereka MealShakes. MealShakes tidak berperanan menggantikan semua hidangan makanan dalam diet harian anda.

SEDAPKAH MEALSHAKES?

Itulah persoalan pertama yang saya fikirkan masa pertama kali nak order MealShakes dulu. Saya pun bertanya pada kawan-kawan yang telah pun mencuba MealShakes pada anak-anak mereka. Semuanya memberikan feedback yang sangat positif. Ada anak yang tak suka makan, sudah tidak memilih makan, ada yang kerap sakit sejak dihantar ke nursery pun sudah jarang sakit, yang sembelit pun dah ok, dan mereka semua kata MealShakes sedaaaaap sangat.

Sememangnya MealShakes sangat sedap. Aroma vanilanya sangat memikat. Walaupun tujuan beli MealShakes untuk Sofiy, tapi saya pun tumpang juga sesudu dua..masuk dalam ESP atau Cinch Shake saya.Kadang-kadang masuk dalam air Chocolate juga.hihi.

Bagi kanak-kanak, anda boleh bancuh MealShakes ke dalam susu mereka (yang tidak panas), suam-suam ok..kerana tidak mahu khasiat MealShakes musnah. Rugilah nanti. Boleh juga ditambah ke dalam jus atau minuman lain, ikut citarasa anak anda. Ada juga ibu-ibu yang rajin, buat ais krim MealShakes. Bertuah anak mereka!

No comments:

Post a Comment