My LiFe~

My LiFe~
My Part Timer, My Inspiration, My Health ^_^

Info

Dapatkan Set Shaklee anda disini
Wakil Shaklee anda di Bandar Penawar, Pengerang, Felda Kledang/Tunggal/Adela/Sening, Felda Air Tawar, Sg. Mas, Bandar Mas, Lok Heng, Waha/Simpang Waha/Easter.
Penghantaran ke seluruh Malaysia.

Hubungi/email: ju_262_umi@yahoo.com

Thursday, May 30, 2013

Resveratrol: Kandungan dalam ViviX



RESVERATROL - "BAHAN AKTIF DALAM WAIN MERAH

Resveratrol Fakta Dijelaskan

Ditulis oleh  
Resveratrol adalah sering dirujuk sebagai "Bahan aktif dalam Wain Merah" tetapi itu adalah serius lebih-memudahkan dan bukti yang jelas - tidak ada resveratrol cukup dalam segelas wain untuk membuat perbezaan.
The Resveratrol polifenol telah menjadi topik hangat di kalangan penulis-penulis yang anti-penuaan dan pengulas sejak Dr David Sinclair telah ditemuramah oleh rancangan majalah TV "60 Minit" Januari 2009 danBarbara Walters Show pada bulan Jun 2009. Dr Sinclair menekankan bahawa walaupun anti-penuaan adalah "butang panas", dia lebih berminat pada pengaruh ke atas penyakit atau pencegahan penyakit yang berkaitan dengan penuaan.

Apakah Resveratrol?

Penjelasan di bawah adalah terperinci dan memerlukan tumpuan kepada beberapa benar-benar memahami jadi saya menggesa anda untuk membaca dengan teliti.
Resveratrol adalah fenolik atau sebatian polifenol yang telah didapati mempunyai aktiviti antioksidan yang kuat. Tumbuh-tumbuhan mewujudkan resveratrol untuk melindungi diri mereka daripada tekanan yang disebabkan oleh perkara-perkara seperti keadaan semakin miskin dan cuaca yang teruk.

Resveratrol telah ditunjukkan untuk memusnahkan sel-sel kanser, mengurangkan pengoksidaan kolesterol LDL, jumlah kolesterol dan risiko penyakit kardiovaskular. Kajian terkini ke atas haiwan telah menunjukkan resveratrol meningkat secara mendadak jangka hayat, meningkatkan ketahanan sukan dan meniru manfaat diet kalori terhad.
Secara semula jadi, resveratrol wujud dalam dua isomer yang berbeza, trans-resveratrol dan cis-resveratrol, ini awalan merujuk kepada bentuk molekul. Penyelidik telah mengenal pasti trans-resveratrol sebagai aktif secara biologi kedua-dua isomer, yang adalah mengapa syarikat-syarikat yang bertanggungjawab hanya label ini aktif molekul "trans-resveratrol". Beberapa pesaing label "jumlah resveratrols," yang tidak ada maklumat yang cukup untuk pengguna.
Perbadanan Shaklee telah membangunkan tonik mereka dilabelkan sebagai Vivix. Ini bukan satu minuman jus tetapi lebih, pekat anti-penuaan makanan tambahan cecair eksklusif yang memberikan bentuk yang paling murni resveratrol dan ekstrak polifenol sangat kuat dicipta daripada hanya anggur dalam alam semula jadi dengan tambahan kromosom.

Ini gabungan unik polifenol termasuk bahan-bahan yang telah ditunjukkan dalam kajian makmal untuk melawan mekanisme utama penuaan selular. Satu sudu teh Vivix memberikan jumlah yang setara resveratrol yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.
Ini adalah produk yang sangat khusus - mengambil masa 28 hari untuk menghasilkan satu kelompok dan ia hanya mempunyai jangka hayat 8 bulan.

Anda tidak boleh minum wain merah yang cukup untuk membuat perbezaan. Bukan semua produk Resveratrol adalah sama.
  1. Hanya Trans-resveratrol adalah aktif. Jika sebuah syarikat melaporkan "jumlah resveratrol - bilangan tidak bermakna.
  2. Terdapat darjah ketulenan berbeza-beberapa syarikat telah dilaporkan produk serendah 20% tulen.Shaklee Vivix produk adalah 98% tulen - diekstrak daripada rumpai Knot Jepun (Polygonum cuspidatum). Jika syarikat tidak melaporkan kesucian anda boleh yakin ia bukan 98%.
  3. Banyak syarikat yang mengeluarkan dari anggur atau wain merah. Anda tidak boleh mendapatkan 98% tulen dari sumber-sumber ini.
  4. Dr David Sinclair (Harvard University) diterbitkan data menunjukkan bahawa koleksi polyphenols membuat resveratrol yang lebih berkuasa. Jadi 100 mg Shaklee resveratrol adalah 10 kali lebih kuat daripada resveratrol sahaja. Mereka telah menambah 1200mg polifenol dari anggur muscadine itu, Eropah dan Elderberry Lobak Ungu. . Alam 2007 Nov 29, 450 (7170) :712-6. )
  5. Menggunakan paten sementara menunggu proses pengekstrakan yang menyampaikan polyphenols lebih dari 15.
  6. Shaklee juga telah dikeluarkan emodin (bahan berpotensi keradangan didapati dengan kebanyakan produk resveratrol).

Bagaimana ia berfungsi?

Mekanisme di bermain dan bertanggungjawab untuk banyak faedah kepada keadaan penyakit yang berkaitan dengan penuaan.
  1. Melindungi dan pembaikan kerosakan DNA yang dialami oleh setiap sel setiap hari.
  2. Mengurangkan biologi (oksidatif) tindak balas tekanan.
  3. Meningkatkan pengeluaran tenaga di peringkat selular dengan meningkatkan bilangan mitokondria (pusat pengeluaran tenaga setiap sel) dalam sel-sel.
  4. Mengaktifkan pengawal selia genetik dan melambatkan pembentukan maju glycation produk akhir (AGE) protein. Protein AGE berlebihan menyebabkan kerosakan selular dan sering dikaitkan dengan penentangan insulin dan kencing manis.
Dikemaskini item maklumat - Dr Sinclair dan rakannya Dr Westfall membangunkan Syarikat penyelidikan kecil yang dikenali sebagai "Sirtris". Pada tahun 2009 gergasi farmaseutikal Glaxao Smith Clyne Sirtris dibeli untuk $ 750 Juta dan mereka masih tidak mempunyai bentuk pil yang berdaya maju untuk produk. Ingat, produk Vivix adalah tonik cecair dengan hanya 8 bulan rak-hidup.

Berikut adalah empat kajian yang telah diterbitkan menunjukkan positif manfaat kesihatan yang berpotensi untuk resveratrol / polifenol.

Resveratrol dan Kanser

Ini adalah salah satu artikel yang saya temui. Saya tidak tahu apa yang dimaksudkan apoptosis jadi saya melihat itu dan mendapati ia begitu sesuai dengan apa yang kita telah diberitahu mengenai Resveratrol.

Apoptosis - kematian perlu sel - satu bentuk kematian sel perlu untuk memberi laluan kepada sel-sel baru dan membuang sel-sel yang DNA telah rosak ke titik di mana perubahan kanser adalah bertanggungjawab untuk berlaku.

Abstrak

1. "Trans-Resveratrol mendorong apoptosis dalam manusia sel-sel kanser payudara MCF-7 oleh pengaktifan kinases MAP laluan" Gen Nutr. Disember 2007; 2 (3) :295-305 .

Polyphenols mewakili kelas besar tumbuh-tumbuhan yang diperolehi molekul dengan struktur kimia umum yang bertindak sebagai kuat pemburu radikal bebas. Mereka telah lama diiktiraf untuk memiliki beberapa aktiviti terapeutik yang terdiri daripada anti-trombotik kepada antioksida.

Selain itu, keupayaan polyphenols untuk bertindak sebagai mengurangkan atau pengoksidaan molekul bergantung kepada kehadiran logam alam sekitar dan pada kepekatan yang digunakan. Dalam karya ini, kita menunjukkan bahawa stilbene trans-resveratrol mampu melakukan kanser payudara manusia MCF-7 sel-sel untuk apoptosis.

Terutamanya, kita terbukti peranan penting dalam mitokondria dalam fenomena ini sebagai cytochrome c pelepasan ke cytosol itu ditemui selepas rawatan. Kami juga menunjukkan bahawa trans-resveratrol mampu untuk mempengaruhi keadaan selular redoks. Khususnya, ia disebabkan satu pengeluaran awal ROS dan pengoksidaan lipid, dan hanya kemudian dikompromi nisbah GSH / GSSG.

Ini cara tindakan yang dicerminkan oleh pengaktifan temporal berbeza JNK dan P38 (MAPK), dengan bekas pesat mendorong dan kedua lemah diaktifkan pada jangka masa panjang. Keputusan yang diperolehi menunjukkan aktiviti pro-apoptotic untuk trans-resveratrol, dan mencadangkan pengaktifan keutamaan kelas berlainan kinases MAP sebagai tindak balas kepada rangsangan berbeza oksidatif (ROS berbanding GSH / GSSG pengubahan).

2. Peranan Resveratrol dalam Pencegahan dan Terapi Kanser: Satu kajian Pengajian pra-klinikal dan klinikal
oleh Bharat B. Aggarwal, The University of Texas MD Anderson Cancer Center

Kesimpulan kajian daripada 370 artikel (artikel lengkap)
Kesimpulan

Daripada kajian yang dinyatakan dalam kajian ini, ia adalah jelas bahawa resveratrol mempunyai potensi yang besar dalam pencegahan dan terapi pelbagai tumor. Resveratrol mempunyai kesan antiproliferative melalui induksi apoptosis dalam talian sel pelbagai asal seperti leukemia dan payudara, prostat, kolon, pankreas, dan kepala dan karsinoma leher.

Ia mendorong apoptosis PK bergantung dalam beberapa baris sel dan apoptosis bebas PK pada orang lain.Kebanyakan, tetapi bukan semua, kajian menunjukkan bahawa resveratrol tidak mendorong apoptosis dalam sel-sel normal. Sesetengah dalam kajian vitro menunjukkan resveratrol yang mempunyai kesan antiproliferative di antara dos tertentu tetapi tidak pada dos yang lain boleh menjelaskan sebilangan kecil dalam kajian haiwan vivo di mana resveratrol adalah tidak berkesan dalam menghalang kanser keadaan tertentu.

Beberapa kajian telah melaporkan bahawa resveratrol mempunyai tingkah laku dwifasa berkenaan dengan kesan antiproliferative itu. Oleh itu kajian sistematik diperlukan untuk menguji pelbagai kepekatan resveratrol in vitro dan kemudian memohon mereka dos in vivo dalam pelbagai tumor.

Dalam vivo kajian jelas menunjukkan bahawa resveratrol adalah farmakologi selamat dan boleh digunakan untuk pencegahan dan terapi kanser. Keupayaan Resveratrol untuk radiosensitize dan chemosensitize membuka peluang tambahan. Bahawa struktur resveratrol adalah mudah dan kehadiran kumpulan hidroksil yang kuat dikaitkan dengan aktiviti biologi menyediakan peluang-peluang tambahan untuk kajian hubungan struktur-aktiviti untuk meningkatkan biopotency dan bioavailabiliti itu.

Akhir sekali, resveratrol mempunyai potensi untuk merawat penyakit-penyakit lain daripada kanser dan penyakit kardiovaskular. Howitz et al. menemui bukti dalam yis bahawa resveratrol meniru sekatan kalori dan seterusnya memanjangkan jangka hayat sebanyak 70% (360).

Responses Resveratrol dan Inflamatory

3. Resveratrol dan polifenol mengurangkan tekanan oksidatif dan tindak balas keradangan. Jurnal Klinikal Endokrinologi & Metabolisme 2 Februari 2011 jc.2010-1812 )

Latar belakang:
Tinggi lemak yang tinggi karbohidrat makanan, (HFHC) dikenali untuk mendorong tekanan oksidatif dan keradangan, peningkatan dalam kepekatan Endotoksin plasma, dan peningkatan dalam ungkapan penindas cytokine isyarat-3 (SOCs-3).
Results:

Pengambilan makanan tambahan (VIVIX) ditindas ketinggian makan yang disebabkan daripada Endotoksin plasma dan kepekatan LBP, ungkapan P47 phox, TLR-4, CD14, SOCs-3, IL-1β, dan Keap-1, di samping meningkatkan NRF- 2 aktiviti mengikat dan ungkapan NQO-1 dan gen GST-P1.
Kesimpulan:

Satu tambahan (VIVIX) yang mengandungi resveratrol dan polifenol muscadine menyekat peningkatan tekanan oksidatif, lipopolysaccharide dan kepekatan LBP, dan ungkapan TLR-4, CD14, IL-1β dan SoCs-3 dalam sel-sel mononuklear selepas makan HFHC. Ia juga merangsang aktiviti tertentu NRF-2 dan mendorong ungkapan gen antioksidan yang berkaitan, NQO-1 dan GST-P1. Keputusan ini menunjukkan antioksidan yang akut dan kesan antiinflammatory resveratrol dan sebatian polifenolik pada manusia di negeri ini setelah makan siang.

Resveratrol dan Diabetes

4. Resveratrol meningkatkan sensitiviti insulin, mengurangkan tekanan oksidatif dan mengaktifkan laluan Akt dalam pesakit diabetes jenis 2. Br J Nutr 2011 Ogos;... 106 (3) :383-9 Epub 2011 Mac 9 )

Tujuan adalah untuk menentukan sama ada resveratrol polifenol meningkatkan sensitiviti insulin pada pesakit diabetes jenis 2 dan untuk mendapat sedikit pemahaman tentang mekanisme tindakan.

Resveratrol ketara menurun rintangan insulin (model homeostasis taksiran untuk rintangan insulin) dan kencing perkumuhan orto-tyrosine, sementara ia meningkat KETCIA yang: Nisbah Akt dalam platelet.

Sebaliknya, ia tidak mempunyai kesan pada parameter yang berkaitan dengan fungsi-sel β (iaitu model homeostasis taksiran fungsi β-sel). Kajian ini menunjukkan buat kali pertama bahawa resveratrol meningkatkan sensitiviti insulin pada manusia, yang mungkin disebabkan oleh penurunan resveratrol yang disebabkan dalam tekanan oksidatif yang membawa kepada insulin yang lebih cekap isyarat melalui laluan Akt itu.

Bacaan Lanjut:

Saintis Shaklee telah bekerja selama bertahun-tahun untuk mencipta dan mengasingkan profil unik polifenol yang ditunjukkan dalam kajian makmal untuk melindungi dan membaiki DNA selular. Bukan sahaja kita telah difailkan untuk pelbagai paten untuk melindungi inovasi ini, kami juga memberi jaminan Shaklee yang akan mempunyai output keseluruhan penanam terbesar dan terbaik dari salah satu daripada bahan-bahan utama (anggur muscadine) supaya kita boleh memberikan manfaat eksklusif kepada anda:
  • 3,000 gelas arak merah: bekalan 30-hari Vivix memberikan jumlah yang setara resveratrol yang terdapat dalam 3,000 gelas wain merah
  • 2,500 penerbitan penyelidikan: hanya salah satu daripada bahan-bahan dalam Vivix sahaja (resveratrol) telah dirujuk dalam lebih daripada 2,500 penerbitan penyelidikan termasuk beberapa kajian yang dijalankan oleh Universiti Harvard, Institut Penuaan, Institut Kanser Kebangsaan dan Institut Sains Alam Sekitar
  • 10 kali lebih kuat: bahan-bahan Vivix adalah lebih berkuasa daripada resveratrol sahaja dalam melambatkan glycation produk akhir (AGE) pembentukan protein maju sel-merosakkan
Resveratrol
http://leanseekers.com/Articles/Supplementation/Resveratrol
testimoni (berbentuk pdf)



Saya pengedar sah Shaklee. Anda boleh dapatkan produk Shaklee melalui COD dan penghantaran melalui poslaju juga dibuat di seluruh Malaysia
Shaklee ID 910246
019-7344405

No comments:

Post a Comment