My LiFe~

My LiFe~
My Part Timer, My Inspiration, My Health ^_^

Info

Dapatkan Set Shaklee anda disini
Wakil Shaklee anda di Bandar Penawar, Pengerang, Felda Kledang/Tunggal/Adela/Sening, Felda Air Tawar, Sg. Mas, Bandar Mas, Lok Heng, Waha/Simpang Waha/Easter.
Penghantaran ke seluruh Malaysia.

Hubungi/email: ju_262_umi@yahoo.com

Friday, September 11, 2015

5 Cantik cantik si malberi (3poin)



3.Tumbuhan Mulberry kuasa penuh dengan protein

Individu yang ingin menurunkan berat badan, mengurangkan lemak badan dan meningkatkan jisim otot juga sedar akan faedah memakan protein tanpa lemak sebagai sebahagian daripada diet mereka. Seperti buah-buahan antioksidan lain, mulberi kaya dengan vitamin dan nutrien. Selain itu, mulberi mengandungi 3 gram protein per auns.

4.Mulberi mengukuhkan visi dan imuniti

Mulberi sering dimasukkan dalam jus kerana kandungan yang tinggi vitamin, khususnya A dan C. Ini terbukti untuk melawan gejala sejuk dan selesema dalam kebanyakan penduduk. Di samping itu, mulberi melindungi mata dan organ-organ lain daripada radikal bebas yang menyebabkan kemerosotan dan kerosakan yang sama. Menambah makanan tambahan mulberi juga membantu dalam proses penghadaman dan pengeluaran yang sesuai bagi pelbagai cecair badan untuk meningkatkan imuniti.

5.Penuaan kulit dan rambut yang sihat

Lelaki dan wanita sering melihat kepada mulberi untuk merawat kulit kering, bernoda kotor dan penuaan. Walaupun kulit sensitif, ia boleh diambil secara selamat untuk meremajakan kulit melalui rawatan mulberi, makanan tambahan dan jus. Sifat-sifat antioksidan yang kuat dapat membuang toksin, liang unclog, meratakan warna kulit, melembapkan dan menentang kecacatan. Ciri-ciri ini turut membantu menggalakkan pertumbuhan rambut yang sihat, bersinar dan berkilau, serta mencegah kerosakan dan kehilangan kerancakan warna.

Sama ada orang memilih untuk menambah mulberi dalam diet mereka atau sebagai rutin kebersihan diri adalah perkara pilihan mereka sendiri. Tambahan pula kaedah tersebut telah membuktikan ia memberi manfaat dan berkesan untuk mengurangkan banyak masalah kesihatan dan juga menambah baik penampilan keseluruhan kulit dan rambut.

No comments:

Post a Comment